< Inapoi

Blog > Organizare si arhivare > Sfaturi pentru un birou mai organizat

Sfaturi pentru un birou mai organizat

Publicat de: Gabriel Stanescu

8 decembrie 2022

Biroul sau spațiul în care îți desfășori activitatea profesională este extrem de important. Cum îți petreci cea mai mare parte a timpului dintr-o zi în camera de lucru, este foarte bine ca aceasta să fie organizată în mod eficient, pentru ca tu să te simți confortabil ca acasă și să reușești să fii eficient.

Organizarea biroului poate părea un lucru de care nu ai nevoie, dar are un impact mare asupra performanței generale la locul de muncă. Mai mult decât atât, studiile recente au arătat că un spațiu de lucru organizat te poate ajuta să te simți și să fii mult mai concentrat, dar și mai creativ, indiferent de domeniul de activitate. Un spațiu supraaglomerat, plin de documente puse unul peste altul, care nu mai intră în bibliorafturi și în suporturile de birou, cu sertare care nu se închid și în care sunt uitate capsatoare și perforatoare, agrafe și multe lucruri care ar fi trebuit să ajungă de multă vreme în coș, nu va contribui cu nimic la succesul afacerii tale.

Există câțiva pași importanți pentru a-ți menține spațiul de lucru ordonat, iar acest lucru nu presiune un efort mare din partea ta și/sau a echipei tale, ci puțină mobilizare și câteva echipamente de birou, completate de articole de papetărie, birotică și gata!

Sfaturile utile pentru a-ți organiza biroul sau spațiul de lucru

Golește sertarele și dulapurile

Atunci când te-ai decis că începi să-ți organizezi lucrurile din birou, primul pas este să îți golești dulapurile și sertarele de tot. Astfel, poți evalua ce ai depozitat până la acel moment. Trebuie să arunci tot ce nu îți mai servește sub niciun scop și să reorganizezi articolele pe care alegi să le păstrezi. Nu uita de confidențialitatea documentelor! Poți folosi un distrugător de documente automat sau manual, care te va ajuta să scapi în siguranță de orice act, respectând toate normele GDPR în vigoare. În plus, există distrugătoare care pot elimina și carduri de credit, capse, agrafe și CD-uri/DVD-uri.

Fii selectiv cu articolele pe care le păstrezi și afișezi

Una sau două fotografii înrămate, una sau două tăvițe documente ori o plantă frumoasă sunt, de cele mai multe ori, suficiente pentru a-ți personaliza biroul și pentru a te simți ca acasă. Trebuie să fii foarte selectiv atunci când vine vorba despre ce obiecte vrei să afișezi pe biroul tău, pentru că prea multe articole pot să te distragă foarte ușor și să-ți transmită inconștient un mesaj de încărcare.

Amintește-ți că spațiul tău de lucru este o reprezentare vizuală a nivelului tău de profesionalism, iar un birou curat și organizat afișează o imagine despre sine puternică. Dacă ai foarte multe documente cu care lucrezi, poți investi în câteva cutii de organizare. Acestea oferă acces imediat la ce ai nevoie, dar, fiind închise, elimină senzația de dezorganizare. În plus, pot aduce culoare și energie din punct de vedere design.

Folosește-te de organizatoare pentru a evita dezordinea

Cel mai ușor mod de a-ți păstra biroul ordonat și curat este să folosești diferite articole pentru a separa pe categorii tot ceea ce-ți dorești să păstrezi la vedere. Spre exemplu, poți folosi organizatoare de genul tăviță pentru birou, cât și pentru sertare, clasoare pentru cărți de vizită și agendă, suporturi pentru birou sau un organizatoare modern pentru instrumentele de scris.

Ține documentele și dosarele în ordine

Când ai o mulțime de documente care trebuie depozitate, cel mai bine ar fi să iei în considerare faptul că ai putea adăuga un raft mic sau câteva suporturi pentru dosare suspendabile chiar lângă biroul tău. Toate fișiere trebuie să fie așezate într-o ordine clară, pe categorii, iar un un separator special pentru aceasta ar fi o idee bună. Acest lucru nu va face decât să câștigi timp atunci când vrei să găsești rapid o informație, de care ai nevoie urgent.

Păstrează obiectele importante pe birou, iar celelalte în sertare

După ce ai hotărât și cât de cât, ți-ai organizat lucrurile, trebuie să le identifici pe cele de care ai nevoie zilnic, pe care le vei plasa pe birou sau oriunde la indemână, iar celelalte vor trebui să stea în sertare. Cu cât mai puține articole pe biroul tău, cu atât concentrarea ta va fi la un nivel mai ridicat. Când faci această alegere, ține cont de cerințele muncii tale, iar articolele pe care le folosești cel mai des ar trebui să fie într-un loc specific, ca să nu le cauți de fiecare dată. De exemplu, capsatoarele, perforatoarele și calculatoarele de birou se pot pune fie pe birou, fie în primul sertar sau în suportul pentru birou.

Nu uita că ai nevoie și de un spațiu în care să poți scrie de mână. Poate că vei fi nevoit câteodată să revizuiești unele documente sau poate că munca ta se rezumă în mare parte la scris. Ideal este să ai un spațiu liber, chiar lângă calculator sau laptop, unde să-ți poți finaliza sarcinile de muncă, fără să fii nevoit să muți elemente de pe birou sau să te înghesui pe un colț al mesei tale.

Obiectele personale au nevoie de un spațiu dedicat

Poate că ai un rucsac de laptop cu tine sau o servietă/geantă. Cine știe, poate că într-o zi ploioasă vei folosi și o umbrelă. Toate aceste lucruri ar trebui să stea undeva lângă ușa biroului, chiar la intrare. La fel și coșul de gunoi. Zona specială destinată obiectelor personale ar trebui să conțină o tăviță pentru documente, poate pentru portofel sau chei, un cuier în care să îți agăți o jachetă sau poate o cutie în care să îți depozitezi alte obiecte personale pe care nu vrei să le pierzi.

În ceea ce privește suporturile ergonomice pentru spate, picioare sau laptop, acestea pot fi lăsate pe/sub birou sau pe scaun, însă trebuie menținute cât mai curate.

Creează un loc special pentru lucrările terminate și pentru cele în lucru

Cel mai bine ar fi să te gândești să-ți amplasezi ori pe birou, ori în apropierea acestuia, cel puține două tăvițe speciale. În una să ții documentele sau lucrările pe care le-ai finalizat, iar în cealaltă, pe cele care sunt în curs de finalizare. Cele două tăvițe pentru documente  sunt tocmai bune pentru a ține lucrurile în ordine, pentru a nu pierde șirul actelor, dar și pentru a face lucrul mult mai eficient. De asemenea, nu uita că le poți organiza în mape, dosare de plastic și carton.

Oricât de vigilent ai fi în gestionarea documentelor, nu lăsa să se adune prea multe documente, ca mai apoi să le aranjezi. Poți face acest lucru pe măsură ce primești lucrările, respectiv pe măsură ce le termini. Organizarea pe loc te va scăpa de timp pierdut mai târziu.

Organizează cablurile

După maldărele de documente împrăștiate pe birou, cablurile încurcate sau dezorganizate sunt cele de care ar trebui să te ocupi pe locul 2. Cablurile trebuie descurcate și ideal ar fi să folosești un prelungitor mai mare, pentru a le menține pe toate la un loc și în ordine. O altă recomandare ar fi și etichetarea cablurile, pentru a ști întotdeauna ce cablu aparține fiecărui dispozitiv.

Ține documentele importante mereu la îndemână

Documentele importante sau sensibile din punct de vedere informații, pe care le folosești în fiecare zi, ar trebui să aibă și ele locul lor special. Astfel, acestea vor fi întotdeauna, la orice oră, disponibile pentru tine. Dacă ai un birou personal, poți lua în considerare fixarea lor pe un panou de plută, cu un bold simplu. În acest fel, toate lucrurile importante, inclusiv notițele personale, sunt acolo, în fața ta, la vedere, și nu vei mai uita de întâlniri sau de alte evenimente esențiale.

Nu neglija curățenia

De îndată ce ai reușit să organizezi toate hârtiile de pe birou, fă un pas mai departe și șterge biroul cu un produs de curățenie special. Curățarea și dezinfectarea spațiului în care îți desfășori activitatea trebuie efectuate zilnic sau măcar săptămânal, pentru că praful și impuritățile îți vor afecta sănătatea pe termen lung, mai ales dacă ești alergic. În cazul în care biroul tău nu este doar al tău și este vizitat constant de multă lume, poți investi într-un aparat de purificat aerul.

Organizează-ți agenda și activitățile

Ai o listă lungă de lucruri de făcut, multe documente de finalizat și multe întâlniri?  Întotdeauna este bine să ai și o agendă specială, în care să notezi toate informațiile pe care nu vrei să le uiți. Nu te baza doar pe telefonul mobil/calculator! De fapt, acest lucru ar trebui să devină un obicei pentru tine, pentru că astfel vei putea să faci ordine și în activitățile de zi cu zi.

Nu in ultimul rând, poți investi într-o tablă magnetică, pe care poți nota în fiecare zi lucrurile importante sau planul de lucru, obiectivele sau într-un planner.

Nu neglija nici documentele din calculatorul personal!

Păstrarea curățeniei fizice de pe birou este, într-adevăr, un lucru important. Dar la fel de importantă este și păstrarea unui calculator în ordine. Fișierele de care nu mai ai nevoie, le poți șterge. Ulterior, după o nouă asigurare, le poți readuce sau le poți muta în alte foldere. În cele din urmă, golește și coșul de gunoi al computerului.

La fel se întâmplă și în cazul adreselor de email. O modalitate foarte bună de a reduce aglomerația din inbox este să te dezabonezi de la buletinele informative pe care le citești rar sau deloc.

În concluzie, oricine știe cât de dificil este să poți găsi lucruri importante într-o învălmășeală de acte de pe biroul personal. Atunci când dezordinea stăpânește spațiul de lucru, eficiența cu care lucrezi scade în mod direct proporțional cu aceasta. Stresul, nervii și supărările cauzate de documente pierdute sau care sunt pur și simplu de negăsit, pot face pe oricine să își piardă concentrarea. Tocmai de aceea, indiferent de configurația biroului tău, spațiul de lucru trebuie să fie întotdeauna impecabil, o carte de vizită care lasă mereu o impresie bună oricui.

Stai fără griji! Pe vectordirect.ro găsești peste 15.000 de produse speciale de organizare, inclusiv birotica, papetărie și rechizite, instrumente de scris, sisteme de prezentare, consumabile, tehnică de birou și chiar mobilier.

Nu găsești produsul pe care îl dorești, ai nevoie de câteva opțiuni mai bune sau de consiliere? Dă-ne un telefon la 0731.270.748 sau scrie-ne pe office@vectordirect.ro, iar noi venim cu cea mai bună și mai economică soluție pentru tine!

Articole recomandate