Când vine vorba despre produsele de protocol pe care le poți găsi în birouri, cafeaua și ceaiul, dar și apa și băuturile răcoritoare sunt oferite de obicei în mod gratuit de către angajator. De asemenea, și paharele, farfuriile, tacâmurile și accesoriile de protocol cad tot în grija acestuia.
În cazul în care este organizat un eveniment intern în cadrul companiei, în care este oferită și mâncare, aceasta de obicei este furnizată de firme de catering specializate.
Chiar dacă ești la început de drum sau ai o firmă cu câțiva angajați, indiferent de mărimea companiei tale, sunt anumite lucruri care trebuie să nu lipsească din bucătărie.
Lucruri esențiale care nu trebuie să lipsească dintr-o bucătărie de birou
Asigură-te că achiziționezi tot ce ai nevoie pentru ca bucătăria biroului tău să fie un spațiu confortabil, ușor de folosit, în care angajații să-și petreacă cu plăcere pauza de masă.
✅Frigider, mini frigider sau minibar. Orice angajat care petrece 8 ore la locul de muncă are nevoie de un frigider pentru a-și păstra mâncarea adusă de acasă sau comandată în condiții optime, până la consum. În plus, poți să depozitezi mâncarea rămasă după ce ai comandat de la servicii de catering, pentru a putea fi consumată în siguranță în următoarele zile.
✅Cuptor cu microunde. Multă lume preferă să-și aducă mâncare de acasă, însă sunt șanse mari ca aceasta să se răcească până când este consumată. Cuptorul cu microunde este o investiție necesară pentru orice bucătărie de birou, mai ales că nu se merită investiția într-un aragaz sau o plită electrică, deoarece nu va fi folosită niciodată, iar cuptorul cu microunde rămâne cea mai facilă metodă de a încălzi mâncarea.
✅Aparat de cafea. Un aparat de cafea pentru birou, fie că este vorba de un filtru de cafea, un espressor sau de un aparat care funcționează cu capsule poate părea o investiție mare. Însă, consumul de cafea a devenit un ritual pentru majoritatea și îl vei folosi pentru a-ți servi nu doar angajații, ci și clienții și partenerii care vin în vizită. Cafeaua facilitează crearea unor relații colegiale bune, lucru care îi face pe angajați mai fericiți și mai productivi, iar investiția ta va aduce roade pe termen lung.
✅Tacâmuri, veselă și pahare de unică folosință. Nu este nimic mai rău decât să vrei să servești prânzul și să nu ai tacâmuri. Însă, vesela și tacâmurile de unică folosință vor fi mereu o alegere mult mai potrivită pentru o companie numeroasă. Majoritatea angajaților se așteaptă să aibă la dispoziție seturi de ustensile de bucătărie, farfurii, boluri, pahare și căni de cafea.
Cum acestea se murdăresc, trebuie să fie un angajat responsabil cu curățenia și spălarea lor, ceea ce înseamnă costuri suplimentare de apă, detergent de vase, bureți sau chiar o mașină de spălat vase, care funcționează cu detergent special.
În plus, mai ales in cazul echipelor mari, este foarte greu să urmărești cine spală vasele și cine nu și ai nevoie de personal de curățenie specializat pentru a menține bucătăria curată și igienizată. De asemenea, este nevoie și de câteva produse de curățenie de bază, pentru că folosirea bucătăriei va aduce nevoia de igienizare permanentă, pe care se poate susține ușor de către echipa ta, cât timp are produsele și accesoriile necesare.
✅Coșuri de gunoi. Coșul și chiar coșurile de gunoi nu trebuie să lipsească din nici o bucătărie, fiindcă altfel este aproape imposibil să menții curățenia. Poți să ai mai multe coșuri, pentru a colecta deșeurile menajere și cele reciclabile separat, precum sticla, plasticul, cartonul, metalul etc. Nu uita de sacii de gunoi!
Exceptând aceste articole esențiale, pe care le găsești în orice bucătărie, mai există produsele consumabile. De la sare, zahăr și condimente până la fructe proaspete și lapte, trebuie să le oferi angajaților tot ce au nevoie pentru a se bucura de masa de prânz. Iată câteva produse de protocol din categoria consumabile, pe care trebuie să le iei în vedere:
✅Cafea. În momentul în care achiziționezi un aparat de cafea, trebuie să aprovizionezi bucătăria cu îndeajuns de multă cafea pentru toată lumea. În funcție de tipul aparatului, poți achiziționa cafea măcinată, boabe sau capsule de cafea. Dacă ai aparat cu filtru, nu uita să achiziționezi și filtre.
✅Pliculețe de ceai. Pliculețe de ceai sunt perfecte pentru cei care nu beau cafea sau care deja și-au depășit doza de cofeină zilnică, însă au nevoie de o băutură caldă. De asemenea, ceaiul are o varietate de arome și poți cumpăra câte o cutie din fiecare aromă pe care ți-o dorești.
✅Zahăr și îndulcitor. Fiecare birou are nevoie de zahăr și înlocuitori. Pliculețele de zahăr sunt cele mai potrivite, deoarece sunt eficiente și elimină riscul de vărsare în dulap sau pe jos. Zahărul stă mereu lângă cafea sau lângă aparatul de cafea și ceaiuri.
✅Miere. Mierea este un îndulcitor delicios, potrivită atât pentru ceai cât și pentru diverse alte băuturi. Acest produs are o perioadă de valabilitate îndelungată, deci nu îți face griji, că nu trebuie achiziționată prea des.
✅Sare. Indiferent de preferințele alimentare pe care le are fiecare, în bucătărie trebuie să existe un recipient cu sare pentru orice eventualitate. Sarea este unul dintre acele articole ieftine, care se folosește în permanență.
✅Oțet. Pe lângă sare, oțetul este folosit în diferite preparate și nu reprezintă o investiție mare, așadar, asigură-te că acest produs este întotdeauna prezent în bucătăria biroului tău.
✅Ulei. Uleiul este folosit în asezonarea salatelor și are un termen mare de valabilitate. O sticlă de ulei de măsline poate să reziste și doi ani de zile în dulapul bucătăriei biroului tău.
✅Lapte pentru cafea sau ceai. Cea mai eficientă variantă este laptele condensat ambalat individual în doze mici, care se pot folosi în funcție de preferințe. Astfel, te asiguri că nu există cutii de lapte desfăcut care se vor perima în frigider, dar că le oferi angajaților și clienților tăi această opțiune.
✅Siropuri aromate pentru cafea. Odată cu apariția cafenelelor și mai precis, a lanțurilor comerciale de cafenele, lumea a prins gustul cafelei cu diferite arome. Un sirop pentru cafea va fi ceva extra, o noutate și un semn de curtoazie apreciat de angajați, parteneri și clienți.
✅Gustări sărate de tip alune, nuci sau covrigei. Alunele, nucile sau migdalele sunt grozave și sănătoase pentru o gustare rapidă, la fel ca și snacksurile de tip sticksuri, covrigei, etc. Aceste gustări pot fi folosite doar în cadrul ședințelor mai lungi, a conferințelor sau doar pentru clienții și partenerii companiei.
✅Fructe proaspete. Furnizarea unui vas plin cu fructe de sezon poate fi un lucru extrem de apreciat și de angajați, și de clienți. Nu este nevoie să ai în fiecare zi un platou plin, ci îl poți folosi și în momente speciale sau o dată pe trimestru, la întâlnirea pentru stabilirea obiectivelor. Poți apela la servicii de catering care livrează la orice interval de timp fructe proaspete.
✅Prăjituri, dulciuri, produse de patiserie. Sunt utile și obișnuite pentru a celebra anumite momente sau în cadrul zilelor de training.
Aprovizionarea bucătăriei le demonstrează angajaților că ție, în calitate de manager sau de proprietar de afacere, îți pasă îndeajuns de mult de confortul personalului, încât să le asiguri tot ce au nevoie pentru a se simți cât mai bine la locul de muncă.
Una dintre cele mai simple modalități de a te asigura că bucătăria biroului este aprovizionată în mod regulat cu produse de protocol, este să le comanzi de la un partener de încredere, precum vectordirect.ro! Nu știi ce articole de protocol ai nevoie? Echipa noastră de specialiști îți stă la dispoziție! Te putem ajuta cu recomandări și sfaturi, astfel încât bucătăria biroului tău să fie aprovizionată cu cele mai bune produse, care-ți respectă nevoile și bugetul. Nu uita și de reducerile progresive, aplicate direct în coșul de cumpărături. Spor la cumpărături!