< Inapoi

Blog > Articole curatenie > Lista completă de produse pentru curățenia biroului tău

Lista completă de produse pentru curățenia biroului tău

Publicat de: Gabriel Stanescu

8 decembrie 2022

Cel mai plăcut este să-ți începi ziua de muncă în forță, într-un spațiu în care te simți confortabil și în care ești gata să cucerești lumea. Indiferent dacă lucrezi într-o companie multinațională sau dacă biroul tău se află în propria locuință, curățenia a fost, este și va fi întotdeauna unul dintre cele mai importante lucruri de avut în vedere pentru zona în care îți desfășori activitatea. Igiena și dezinfectarea biroului este o prioritate, mai ales că o mare parte din timp se petrece la locul de muncă și este normal ca acesta să fie impecabil. Păstrarea ordinii și a curățeniei te vor ține departe de apariția unor probleme de sănătate și a alergiilor. Mai mult decât atât, un birou curat va lăsa o bună impresie oricui îți trece pragul, inclusiv clienților cu care interacționezi.

Iată o listă cu informații utile despre produsele de curățenie obligatorii, care te vor ajuta să-ți păstrezi biroul curat și mediul în care lucrezi igienizat.

Ce articole de curățenie nu trebuie să-ți lipsească?

Aspirator și accesoriile acestuia.

Mătură și făraș.

Mop plat sau mop clasic, cu găleată.

Mănuși curățenie și protecție. Acestea sunt extrem de utile, mai ales atunci când se face curățenie generală și se folosesc o mulțime de substanțe care ar putea să afecteze și să atace pielea.

Lavete umede, universale și din microfibre. Sunt întotdeauna o alegere foarte bună și se pot folosi peste tot, atât în baie și bucătărie, cât și în birou. De exemplu, cu lavetele din microfibre poți șterge praful, lustrui biroul sau șterge chiar și geamurile, plus alte suprafețe, cu ușurință și rapiditate.

Saci de gunoi. Gunoiul nu ar trebui să rămână în birou mai mult de câteva ore, iar acest lucru înseamnă că acesta se aruncă zilnic, la sfârșitul programului. Gunoiul lăsat în birou poate genera un miros foarte urât și atrage musculițe extrem de sâcâitoare. Sacii de gunoi trebuie să fie rezistenți, pentru a evita ca aceștia să se rupă în momentul transportului spre tomberon.

Instrumente pentru șters praful rapid. Dacă echipa de curățenie vine o dată pe săptămână sau nu există timp suficient pentru curățenia de întreținere, sunt instrumente speciale, de tip pămătuf, care te ajută să ștergi praful rapid. Acestea sunt foarte utile, mai ales dacă biroul se află într-o zonă cu foarte mult praf, care se depune zilnic și care trebuie șters în permanență.

Lavete și soluții speciale pentru curățare geamuri și oglinzi. Geamurile trebuie șterse destul de des, ca și oglinzile din interior sau ușile cu elemente de sticlă. Chiar dacă ferestrele nu au nevoie de o îngrijire specială, sticla trebuie să fie perfect curată, pentru ca întregul birou să fie luminat.

Lavete și soluții speciale de curățare monitoare și echipamente IT. Cele mai murdare locuri din birou sunt suprafețele intens folosite și atinse, precum mouse-ul și tastatura, dar și monitoarele calculatoarelor sau ale laptopurilor, care au nevoie de produse speciale, care nu lasă dâre și urme.

Dezinfectant. Virozele și răcelile de sezon, dar și microbii care sunt aduși din exterior îți pot afecta sănătatea ta și a echipei tale. Există suprafețe care trebuie dezinfectate în mod curent, iar dacă lucrezi cu publicul, dezinfectanții pentru mâini, accesibili tuturor celor care au nevoie să-i folosească, reprezintă un semn de curtoazie.

Șervețele și prosoape. Igiena mâinilor trebuie păstrată, iar prosoapele din hârtie sau șervețelele vor fi folosite de toată lumea. În general, alături de hârtia igienică din baie, rolele de hârtie pentru baie și bucătărie nu sunt niciodată în plus. Poți alege inclusiv produsele din hârtie reciclată, dacă îți dorești să contribui la protejarea mediului înconjurător și la dispensere pentru săpun, dezinfectant și hârtie, pentru a economisi pe termen lung.

Articole de curățenie pentru suprafețe și podele. Praful trebuie șters aproape în fiecare zi sau chiar zilnic, pentru că acesta se depune imediat. Poți să ai în birou un loc special amenajat pentru soluțiile destinate dezinfecției suprafețelor de lucru. După ce praful a fost eliminat de pe birou și din jurul acestuia, și podelele au nevoie de o atenție specială. Se  recomandă ca podeaua să fie spălată și igienizată la minimum 3 zile, pentru a elimina praful, bacteriile și acarienii de pe suprafețe. De asemenea, unele birouri au mochete sau covoare. Acestea pot necesita de o îngrijire ceva mai specială, vor avea nevoie de aspirare și de produse de curățenie profesionale pentru textile, pentru a nu risca deteriorarea.

Soluții și detergenți pentru mobilă din lemn. Pentru a șterge praful care se depune pe mobila de lemn nu este recomandat să folosești soluții care atacă sau care pot deteriora lemnul. Astfel, există soluții speciale pentru lemn, care nu doar că vor curăța suprafața, ci o și vor proteja și oferi un luciu frumos.

Detergenți vase și produse curățenie speciale, pentru baie și bucătărie. Chiar dacă ai o mașină de spălat vase, unii membri ai echipei tale pot alege să spele anumite articole de mână, așadar detergentul lichid și buretele de vase sunt obligatorii. De asemenea, pentru baie și bucătărie este nevoie de soluții speciale de curățenie, de soluții degresante, detartrante, care dezinfectează și elimină mirosurile. Într-o bucătărie profesională, este nevoie de produse de curățare eficiente, care acționează puternic împotriva grăsimii și care asigură standardele de igienă și siguranță alimentară.

Șervețele umede dezinfectante. Șervețelele umede dezinfectante pot fi folosite în foarte multe situații, pentru ștergerea și dezinfectarea mâinilor, a dispozitivelor mobile sau pentru curățenie universală.

Odorizant de cameră și de baie. După o curățenie generală sau una de întreținere, mirosul în cameră se poate păstra proaspăt și parfumat folosind odorizante de cameră. Pentru echipele numeroase, odorizatele pentru baie sunt foarte apreciate.

De ce este importantă păstrarea curățeniei la birou?

Curățenia este esențială și trebuie făcută în permanență! La fel de importante sunt și produsele pe care le folosești pentru igienizare. Cele mai bune sunt cele profesionale, care sunt special create pentru a ține la distanță și elimina bacteriile și acarienii cu o precizie de aproape 100%.

Mai mult decât atât, specialiștii au ajuns la concluzia că un birou curat poate avea un impact pozitiv asupra eficienței și a productivității. Un alt lucru important este și sănătatea angajaților. În momentul în care un angajat se îmbolnăvește, există o foarte mare posibilitate ca acesta să dea virusul mai departe colegilor, mai ales daca biroul este de tip open space.

Nu în ultimul rând, un spațiu curat, îngrijit, curățat și parfumat poate crește productivitatea la locul de muncă. Este demonstrat faptul că un aer curat și proaspăt ajută angajații să se simtă mai confortabil și mai relaxați. Un birou dezordonat, plin de praf, unde persistă un miros greu nu aduce niciun beneficiu și este un semn de lipsă de profesionalism pe toate planurile.

Cât de des ar trebui făcută curățenie în spațiile de birouri?

Deja am stabilit faptul că este esențială păstrarea unui mediu curat și ordonat, iar  că activitatea de curățenie trebuie făcută în mod constant, dar mulți nu știu cât de des trebuie să cheme echipele de curățenie și ce anume au de făcut.

Este de la sine înțeles că nu este nevoie ca geamurile să fie spălate în fiecare zi, însă praful ar putea fi șters zilnic, mai ales dacă biroul tău se află într-o zonă stradală ori în care este un flux constant de personal. Particulele de praf sunt mereu în aer, pătrund în cameră și se așează imediat pe suprafețe. Dacă este o cantitate mare de praf în zonă, cel mai probabil praful trebuie șters de pe birouri la minimum două zile. La fel, băile și bucătăria trebuie curățate zilnic sau chiar de mai multe ori pe zi, în funcție de mărimea echipei tale.

Curățenia de întreținere se poate realiza zilnic sau o dată la două zile, iar curățenia generală în fiecare săptămână sau la un interval de maximum două săptămâni.  Afacerile sunt diferite, ceea ce înseamnă că și nevoile sunt diverse, iar frecvența cu care se efectuează curățenia este mereu influențată de domeniul de activitate, spațiul disponibil și numărul de persoane din birou.

Sfaturi ușor de aplicat de către echipele de curățenie

✅Stabilește un interval orar strict în care se face curățenie, de preferat înainte sau după programul standard de lucru. În caz contrar, trebuie amânată activitatea businessului tău.

✅Spațiul exterior din fața biroului trebuie luat în calcul, mai ales dacă lucrezi cu publicul. Gunoaiele și resturile din locurile mai greu accesibile, care pot produce un impact vizual neplăcut se strâng zilnic.

✅Tavanul și pereții biroului nu trebuie neglijați.

✅Fiecare membru al echipei tale are responsabilitatea de a-și păstra zona de lucru în ordine. Păstrarea curățeniei este la fel de importantă ca și curățenia propriu-zisă. În cazul afacerilor cu mulți angajați, aceste lucruri trebuie precizate în regulamentul de ordine interioară.

✅În bucătărie, masa se șterge după fiecare utilizare, de preferabil cu dezinfectant, pentru a evita ca praful și murdăria să se adune.

✅Gunoiul se aruncă de câteva ori pe zi dacă este necesar sau la finalul zilei de lucru. Un miros neplăcut va fi întotdeauna asociat cu un birou murdar.

✅Asigură-te că podelele sunt măturate, aspirate și șterse cu mopul în fiecare zi. Pardoseala are nevoie de o curățare zilnică, pentru că aceasta este o suprafață intens folosită, care poate acumula o mulțime de bacterii și germeni. De asemenea, există apariția unor pete, a murdăriei în general, dar și a prafului, care dacă nu sunt îndepărtate pe loc, tind să se acumuleze în timp. Pardoselile poate fi curățate utilizând aspiratorul sau perii eficiente, iar după înlăturarea prafului, este recomandată o dezinfecție folosind soluții de igienizare. În baie și bucătărie se poate folosi și clorul, mai ales dacă aceste încăperi se pot aerisi bine ulterior.

✅Aparatele de cafea, frigiderele, aparatul cu microunde sau plita trebuie igienizate și curățate în profunzime, deoarece reprezintă un magnet pentru praf, murdărie și pot emana mirosuri neplăcute.

✅Orice suprafață are nevoie de un anumit tip de soluție de curățare. Produsele de curățenie profesionale sunt net superioare, cât timp sunt folosite în cantitatea și cu scopul pentru care au fost produse. Soluțiile nepotrivite pot deteriora suprafețele și scurta timp de folosire al acestora!

✅Geamurile se curăță atât pe interior, cât și pe exterior, pentru a permite pătrunderea luminii naturale în interiorul biroului. Lavetele din microfibre sunt excelente pentru a îndepărta pete sau alte tipuri de murdărie de pe geamuri.

✅Birourile trebuie aerisite în fiecare zi, dacă acest lucru este posibil și mai ales dacă nu există un sistem de ventilație, deoarece aerul proaspăt și curat este esențial pentru sănătate, dar și pentru productivitate.

✅Toaletele trebuie curățate și împrospătate ori de câte ori e nevoie. Toaleta necesită o atenție foarte mare, o igienizare corectă și o curățenie corespunzătoare.

✅Ține mereu aproape șervețelele umede dezinfectante, pentru a curăța imediat orice fel de murdărie ar apărea și pune câteva pachete în locuri vizibile din birou, ca orice membru al echipei tale să aibă acces rapid la nevoie.

✅Când podelele sunt șterse cu mopul, în birourile sau spațiile comune, este obligatorie plasarea semnelor speciale de atenționare, care să indice faptul că podeaua este umedă.

În concluzie, biroul tău este cartea ta de vizită, a angajaților și a companiei în sine. Cum prima impresie contează întotdeauna, trebuie să fii foarte atent la această imagine, pentru că orice mic detaliu poate contribui la o decizie negativă, care îți poate afecta creșterea businessului pe termen lung.

De asemenea, curățenia este esențială pentru un mediu de lucru sănătos și productiv, iar un spațiu de lucru care nu a fost corect îngrijit și curățat poate deveni, în timp, un mediu propice dezvoltării bacteriilor, unele dintre acestea fiind responsabile pentru răspândirea mai multor tipuri de boli.

În cele din urmă, un birou curat reprezintă biroul unei persoane de succes, îngrijită, atentă la detalii, organizată, care-și conduce afacerea și echipa eficient. Pe de cealaltă parte, costurile pentru curățenie nu sunt deloc de neglijat și multe produse nu fac față cerințelor actuale, necesitând cantități mai mari de produs și mai mult efort, chiar dacă au preț mare. Alege înțelept și vei economisi bai pe termen lung!

Pe vectordirect.ro găsești produse de curățenie profesionale și de uz casnic, de calitate, la prețuri foarte bune, cum este gama Clinex. Ai și reduceri progresive în coș și beneficiezi de consultanță de specialitate gratuită! Experimentează cât de bine este să ai doar avantaje, de fiecare dată!

Articole recomandate